Logo pl

Doskonalące studia podyplomowe dla nauczycieli szkół podstawowych i ponadpodstawowych prowadzących zajęcia z uczniami o zróżnicowanych potrzebach rozwojowych i edukacyjnych

Komunikaty



Szanowni Państwo zapraszamy sosoby które ukończyły studia podyplomowe po odbiór dyplmów. Dyplomy można odebrać od poniedziałku do piątku w godzinach 8-14 - pok. 119.

Szanowni Państwo w zespole na kanale ogólnym umieszczono zaktualizowaną listę wraz z terminami i datą egzaminu. Osoby którym nie udało się uzyskać pozytywnych ocen ze wszystkich przedmiotów prosimy o sprawdzenie e-maili. Prosimy o zapoznanie się z aktualną listą gdyż nastąpiły minimalne przesunięcia czasowe. Sam przebieg egzaminu - prosimy aby być zalogowanym z odpowiednim wyprzedzeniem (30min) przed wyznaocznym terminem i oczekiwać w aplikacji MS Teams, nie wchodzimy na spotkanie, Pani profesor będzie wydzwaniała/zapraszała na spotkanie indywidualnie.

Szanowni Państwo w piątek 2.12.2022 będzie przygotowywany egzamin w aplikacji MS Teams

W kanale Ogólnym w aplikacji MS Teams zostały opublikowane listy wraz z terminami egzaminu.

W imieniu Kierownika Doskonalących studiów podyplomowych dla nauczycieli szkół podstawowych i ponadpodstawowych prowadzących zajęcia z uczniami o zróżnicowanych potrzebach rozwojowych i edukacyjnych, pani prof. Iwony Chrzanowskiej zwracamy się z serdeczną prośbą o sprawdzenie do dnia 15.11.2022 r. czy w przypadku zakończenia zajęć, w ramach danego przedmiotu, mają Państwo wystawione oceny w systemie USOS.

Jeżeli po dniu 05.11.2022 r. któraś z ocen nie będzie wystawiona to prosimy o kontakt z wykładowcą danego przedmiotu celem wyjaśnienia lub pozyskania informacji co należy wykonać w ramach samodzielnej pracy aby uzyskać zaliczenie.

Przypominamy również, że nie mogą Państwo przystąpić do egzaminu końcowego bez zaliczenia wszystkich zajęć. Poniżej wykaz przedmiotów, wykładowców oraz kontaktów do wykładowców.

Lp. Nazwa przedmiotu Wykład Ćwiczenia/Seminaria
1 Podstawy edukacji integracyjnej i wÅ‚Ä…czajÄ…cej prof. Iwona Chrzanowska, e-mail: iwonach@amu.edu.pl  
2 Prawo oÅ›wiatowe w zakresie organizacji i realizacji edukacji wÅ‚Ä…czajÄ…cej dr hab., prof. UAM Beata Jachimczak, e-mail: jachim55@amu.edu.pl  
3 Podstawy dydaktyki specjalnej dr Katarzyna Pawelczak, e-mail: kaspa@amu.edu.pl dr Katarzyna Pawelczak, e-mail: kaspa@amu.edu.pl
4 Ocena funkcjonalna w praktyce edukacyjnej dr hab., prof. UAM Beata Jachimczak, e-mail: jachim55@amu.edu.pl dr hab. Magdalena Olempska-Wysocka, e-mail:magda.olempska@amu.edu.pl
5 Współpraca z rodzicami i specjalistami w realizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej   dr hab., prof. UAM Marzena Buchnat, e-mail: mbuchnat@amu.edu.pl
6 Przygotowanie do pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi dr Beata Tylewska-Nowak, e-mail:btn@amu.edu.pl dr Beata Tylewska-Nowak, e-mail:btn@amu.edu.pl
7 Dostosowanie wymagań edukacyjnych w edukacji włączającej dr hab. Magdalena Olempska-Wysocka, e-mail:magda.olempska@amu.edu.pl dr Aneta Wojciechowska gr. 1 i 2 e-mail:a.wojcie@amu.edu.pl, dr Matylda Pachowicz gr 3, e-mail:matylda.pachowicz@amu.edu.pl
8 Projektowanie uniwersalne w pracy z klasą zróżnicowana dr Matylda Pachowicz, e-mail:matylda.pachowicz@amu.edu.pl dr Matylda Pachowicz, e-mail:matylda.pachowicz@amu.edu.pl
9 Strategie wychowawcze w kontekście budowania zespołu klasowego w edukacji włączającej dr hab., prof. UAM Jacek Pyżalski, e-mail:pyzalski@amu.edu.pl dr hab., prof. UAM Jacek Pyżalski, e-mail:pyzalski@amu.edu.pl
10 Przygotowanie i ewaluacja indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych   dr hab. Magdalena Olempska-Wysocka, e-mail:magda.olempska@amu.edu.pl


Zagadnienia do części egzaminu dyplomowego odnoszącego się do treści realizowanych w ramach studiów podyplomowych - >> pobierz <<


W oparciu o Zarządzenie Rektora Uniwersytety im. Adama Mickiewicza w Poznaniu (nr 263/2021/2022), za zgodą Prorektora prof. dr. hab. Zbyszko Melosika, informujemy, że wszystkie zajęcia (w tym ćwiczenia) zaplanowane od 30.09 do zakończenia planowanych zajęć w ramach Doskonalących studiów podyplomowych dla nauczycieli szkół podstawowych i ponadpodstawowych prowadzących zajęcia z uczniami o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych, realizowane będą w formie zajęć zdalnych, w terminach wskazanych w planie zajęć.

Wszystkie osoby, które z powodu nieobecności, w tym usprawiedliwionej, nie uczestniczyły w dniu 7.05 br. w zaliczeniu testowym w ramach przedmiotu: Podstawy edukacji integracyjnej i włączającej mogą przystąpić do zaliczenia (zdalnie) w dniu 30.09, o godz. 19.30, po wykładzie z przedmiotu: Dostosowanie wymagań edukacyjnych w edukacji włączającej. Link do zaliczenia zostanie zamieszczony na zespole Studiów, czas zaliczenia to 30 min.


Studia podyplomowe kończą się egzaminem dyplomowym

1. Egzamin dyplomowy ma formę ustną, rozmowy i obejmuje dwie części:
• Część pierwsza - sprawdzenie wiedzy, umiejętności i kompetencji zdobytych podczas studiów - egzaminowany losuje 2 pytania z listy zagadnień odnoszących się do treści kształcenia
• Część druga – rozmowa dotycząca przygotowanego przez egzaminowanego w ramach studiów indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego dla ucznia.
2. Warunkiem dopuszczenia do egzaminu dyplomowego jest uzyskanie pozytywnych ocen z wszystkich przedmiotów ujętych w programie studiów podczas dwóch semestrów studiów.
3. Komisja egzaminacyjna składa się z dwóch osób, specjalistów, reprezentujący obszar edukacji włączającej i pracy z uczniami w grupie zróżnicowanej wskazanych przez kierownika studiów podyplomowych.
4. Egzaminatorami wskazanymi przez kierownika studiów podyplomowych są pracownicy Wydziału Studiów Edukacyjnych UAM zatrudnieni na stanowisku badawczo-dydaktycznym przynajmniej ze stopniem doktora. W składzie komisji egzaminacyjnej musi być przynajmniej jedna osoba ze stopniem naukowym doktora habilitowanego.
5. Czas trwania egzaminu dla każdego z egzaminowanych nie powinien przekraczać 30 minut.
6. Egzamin dyplomowy możliwy jest zarówno w siedzibie Wydziału Studiów Edukacyjnych UAM, jak i w formie zdalnej za pośrednictwem MS TEAMS.
Wynik studiów podyplomowych

7. Ostateczny wynik studiów określa suma uzyskana przez dodanie:
a) 3/5 średniej wszystkich uzyskanych ocen w toku studiów;
b) 1/5 oceny pozytywnej dotyczÄ…cej odpowiedzi na wylosowane 2 pytania;
c) 1/5 oceny pozytywnej dotyczącej rozmowy na temat przygotowanego przez egzaminowanego w ramach studiów indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego dla ucznia.
8. W dyplomie ukończenia studiów wpisuje się ich ostateczny wynik określany zgodnie z zasadą:

do 3,40 – dostateczny;
powyżej 3,40 do 3,80 – dostateczny plus;
powyżej 3,80 do 4,20 – dobry;
powyżej 4,20 do 4,60 – dobry plus;
powyżej 4,60 – bardzo dobry.
9. Termin egzaminu dyplomowego ustalany jest nie później niż miesiąc po zakończeniu studiów.
10. W przypadku uzyskania oceny niedostatecznej lub nieusprawiedliwionego nieprzystąpienia do egzaminu dyplomowego w ustalonym terminie, kierownik studiów podyplomowych wyznacza drugi termin egzaminu jako ostateczny.
Powtórny egzamin dyplomowy może odbyć się nie wcześniej niż przed upływem 1 miesiąca i nie później niż po upływie 3 miesięcy od daty pierwszego egzaminu.


Zadanie finansowane ze środków Ministra

Logo ministerstwo Logo minister