O studiach
Adresaci
Studia skierowane są do nauczycieli, pedagogów, edukatorów zainteresowanych wspieraniem samodzielnego, odpowiedzialnego, kooperatywnego i refleksyjnego funkcjonowania uczniów.
Przygotowują do pracy w przedszkolach i szkołach realizujących założenia pedagogiczne Planu Daltońskiego.Stanowią atrakcyjną ofertę dla nauczycieli poszukujących niestandardowych, innowacyjnych rozwiązań edukacyjnych, unikatowej metodyki pracy i zindywidualizowanego oraz holistycznego podejścia do uczniów. Powstały we współpracy z Dalton International w Holandii oraz Polskim Stowarzyszeniem Dalton.
Sylwetka absolwenta
Absolwenci studiów będą mogli pracować w przedszkolach i szkołach daltońskich lub placówkach inspirowanych ideą Planu Daltońskiego. Ponadto, zdobyte kompetencje będą mogli wykorzystać w codziennej pracy edukacyjnej, tworząc alternatywne dla tradycyjnych modele kreowania przestrzeni dla doświadczeń dzieci i uczniów. Wyrażać się to będzie głównie w głębokiej indywidualizacji pracy z uczniami, co w warunkach przedszkola i szkoły jest niezwykle pożądane.
Absolwenci studiów podyplomowych:
wzbogacą kompetencje w zakresie wiedzy i wielorakich umiejętności o niezbędne do pracy dydaktycznej i wychowawczej w przedszkolach i szkołach daltońskich
rozwiną kreatywne i profesjonalne podejście do swojej pracy zawodowej
będą gotowi do planowania i organizowania zindywidualizowanego procesu nauczania i wychowania opartego na założeniach Planu Daltońskiego nastawionego na kształtowanie samodzielności, odpowiedzialności, współpracy i refleksji
będą gotowi do ciągłego samowychowania, doskonalenia warsztatu pracy i tworzenia społeczności uczącej się
będą przygotowani do innowacyjności w działaniu
nabędą kompetencje projektowania ofert edukacyjnych dostrojonych do naturalnego i personalnego rytmu ciekawości dziecka i ucznia, procesów ich rozwoju, uczenia się i osiągnięć, a także kontekstu ich funkcjonowania
będą przygotowani do tworzenia interaktywnego środowiska uczenia się poprzez aranżowanie przestrzeni materialnej, opartej na wizualizacji procesu kształcenia oraz angażowanie podmiotów społecznych, w tym zwłaszcza rodziców uczniów
Program Studiów
Moduły zajęć:
Psychopedagogiczne podstawy rozwoju
Model współczesnej edukacji
Plan Daltoński w kontekście zreformowanej działalności edukacyjnej w kraju i za granicą
Pedagogiczna wartość Planu Daltońskiego
Nauczyciel Planu Daltońskiego
Kształtowanie kompetencji współpracy
Dystrybucja zadań i monitoring procesów edukacyjnych
Metodyka pracy w przedszkolu daltońskim
Metodyka pracy w szkole daltońskiej
Praktyczne projekty
Praktyki w placówkach daltońskich
Organizacja Studiów
Jednostką prowadzącą studia podyplomowe jest Wydział Studiów Edukacyjnych, UAM Poznań Szczegółowe informacje dotyczące studiów podyplomowych: Edukacja Alternatywna w zakresie Planu Daltońskiego.
studia doskonalÄ…ce
studia nie nadają uprawnień pedagogicznych
studia trwajÄ… 3 semestry w trybie niestacjonarnym, zjazdy dwa razy w miesiÄ…cu w soboty i niedziele
studia obejmują: 340 godzin (240 godzin zajęć i 100 godzin praktyk zawodowych)
liczba punktów ECTS: 90
studia kończą się prezentacją portfolio zawierajacego zadania wykonane w ramach poszczególnych modułów zajęć oraz opracowanie metodyczne wybranego tematu zajęć
Absolwenci otrzymują świadectwo studiów podyplomowych oraz międzynarodowy certyfikat nauczyciela daltońskiego - Dalton International
koszt studiowania za 1 semestr: 2000zł
Szczegóły rekrutacji, odpłatności